A PTE Műszaki és Informatikai Karon (PTE MIK) külső tanszéket működtető E.ON nappali tagozatos alap- és mesterszakos, ill. PhD-hallgatók számára hirdette meg országos versenyét, amelyre ezúttal – dr. Kvasznicza Zoltán, Maza Gábor és Hegyi Tamás biztatására – két MIK-es, 5. szemeszteres villamos csapat is beadta az első fordulós pályázatát. A játék elődöntőjében a csapatoknak egy virtuális kertvárosban megújuló-energiaközösséget kellett létrehozniuk, amely saját maga számára megtermeli és elosztja egymás között a villamos energiát. A cél az volt, hogy a pályázók megújuló energiaforrásokat használjanak a villamos energia termelésére, így volt, aki napelemben, szélgenerátorban, sőt, egy új megoldásban, homoktárolóban gondolkodott. A „szomszédok” számos kihívás elé állították a csapatokat, amire pontos mérnöki megoldásokkal kel-lett előrukkolniuk.
Az online fordulóban induló 36 csapatból mind a két csapatunk bejutott a Budapesten rendezett élő döntőbe, ahol a versenyzők egy E.ON vezetőiből álló zsűri előtt mérték össze tudásukat. Két feladatban villámkérdések-re kellett válaszolniuk, majd a beadott pályázatukat egy prezentáció keretében bemutatniuk. A MIKingek (Vörös Balázs, Grúber Balázs, Magyar Péter) szereplését a zsűri különdíjjal jutalmazta, a PTE.ON (Vida Dominik, Vadász Zsolt, Balogh Dániel) pedig bejutott a döntő utolsó fordulójába, ahol csak a BME végzős mesterszakos hallgatói tudták őket megelőzni.
A PTE MIK hallgatói a korábbi években is szép sikereket értek el a Chellenge.ON-on, tavaly például a villamos-mérnök duális hallgatók jelentős fölénnyel nyerték meg a versenyt. „A villamosmérnöki képzésen belül a létesítmények villamosítása és automatizálása az egyik specializációnk. A versenyen indult hallgatók a felkészülés során elmélyítették a tudásukat ezen a területen, így a megméretésen egyfajta villamosmérnöki intelligenciáról tettek tanúbizonyságot. Az ilyen jellegű kihívások növelik a leendő mérnökök kreativitását, megteremtik az alkotás örömét, gyakorlati tapasztalatot biztosítanak a prezentációban, az élőbeszédben, a szereplés által pedig a hallgatók magabiztosságot és önbizalmat szereznek. Azzal, hogy megmérettették magukat, kaptak egy-fajta visszajelzést arról, hogy a képzés megfelelő színvonalú tudást biztosít számukra, és ha végeznek, jó eséllyel megállják a helyüket a munkaerőpiacon is” – összegzi a Challenge.ON „nyereségeit” dr. Kvasznicza Zoltán, a Villamos Hálózatok Tanszék mb. tanszékvezetője.