MIKCube
A Pécsi Tudományegyetem Műszaki és informatikai Kar Automatizálási tanszék MikCube projektje. A program az EFOP-3.4.4-16-2017-00004 számú, „A felsőoktatásba való bekerülést elősegítő készségfejlesztő és kommunikációs programok megvalósítása, valamint az MTMI szakok népszerűsítése a Pécsi Tudományegyetemen” című pályázat finanszírozásával került megvalósításra.
A projekt egy 8x8x8 elemű LED kocka vezérlését valósítja meg. A projekt tartalmaz egy hardware-ben megvalósított fizikai kockát, amely 8 előre programozott ábrát tud megjeleníteni. A kockának van Bluetooth interfésze, amelyen keresztül lehet az ábrák között kapcsolni. A projekt másik eleme egy Android applikáció, amely a fizikai kockát tudja modellezni, ill. a bluetooth interface-en keresztül kommunikál a fizikai kockával. Az applikáció lehetővé teszi, hogy max 100 "rétegből" lehessen felépíteni egy animációt. Ezek az animációk elmenthetők és megoszthatók. A projekt forráskódjai nyilvánosak mind az ESP32-é mind az Android-é is. Ezzel az a célunk, hogy a hallgatóknak adjunk egy izgalmas játékot, amelyet továbbfejleszthetnek, az elkészült animációkat egymással és velünk is megoszthatják. A legjobb animációkat, ha beküldik nekünk, akkor nyilvánosan elérhetővé tesszük. Ha valaki akár az ESP32 akár az Android applikáció kódját módosítja és beküldi, akkor beolvasztjuk és a névjegy alatt az illető nevét feltüntetjük.
Videok
A projekt forráskódja
A projekt alkotói
Közreműködők
- Zidarics Zoltán (ESP32, Android)
- Alexander Novopashin (OpenGL)
- Brenner Csaba (Hardware tervezés, kivitelezés)
- Tóth Márió (3D nyomtatás)
- Varga Zsolt (3D nyomtatás)
- Energotest Kft. (3D nyomtatás)
- Brenner Elektronika Kft. (Hardware)
Közreműködő cégek
Képek: Horváth Kristóf